ERP Sistemi ve Banka Entegrasyonu

ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması), bir organizasyonun tüm iş süreçlerini birbirleri ile entegre eden ve yöneten bir yazılım sistemidir. Bu sistem, bir şirketin farklı departmanları arasında veri paylaşımını kolaylaştırır, iş süreçlerini otomatikleştirip hızlandırır ve verimliliği artırır. ERP programı  finans, muhasebe, stok yönetimi, satış ve pazarlama, tedarik zinciri, insan kaynakları gibi faaliyetleri tek bir platformda bir araya getirebilme özelliğine sahiptir. Şirketin farklı bölümleri arasında veri bütünlüğünü sağlar, süreçlerin daha iyi takip edilmesini ve yönetilmesini sağlar ve kurumların en iyi performanslarını yakalamalarına olanak sağlar.

Bir organizasyonda ERP kullanılmadığında çeşitli zorluklarla karşılaşılabilir. Örneğin farklı departmanlar arasında veri entegrasyonu eksikliği nedeniyle yanlış veya tutarsız veriler kullanılabilir ve bu da karar alma süreçlerini olumsuz etkiler. Ayrıca, iş süreçlerinin karmaşıklığı artabilir. Veri alışverişi ve iletişim eksiklikleri nedeniyle bilgilerin çoğu zaman manuel olarak sisteme aktarılması gerekebilir, bu da zaman kaybına ve hatalara yol açar. İşgücü verimliliği azalırken, süreçlerin etkinliği ve hızı da düşer. Bunun yanı sıra, envanter yönetimi, finansal raporlama ve müşteri ilişkileri gibi kritik iş alanlarında eksiklikler ortaya çıkabilir. Tüm bu zorluklar, organizasyonun rekabetçiliğini ve operasyonel verimliliğini olumsuz etkiler, bu nedenle firmaların bir ERP sistemi kullanmaları finans yönetimi, süreç otomasyonu, veri entegrasyonu, raporlama ve analiz, stok ve tedarik zinciri yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlarda verimlilik sağlar.

ERP sistemi banka hesap hareketlerine entegre edilmeden kullanıldığında, satış, finans ve lojistik departmanları için riskler ve olumsuzluklar ortaya çıkar. Tahsilat sorunları ile ödeme gecikmeleri gibi nakit akışı sorunları oluşur. Ayrıca, müşterilere sağlanan açık hesap limitlerinin doğru/anlık yönetilememesi artan tahsilat riskine yol açar. Holding/grup şirketi yapısına sahip organizasyonlarda ise anlık veri eksikliği eksikliği nedeniyle finansal karar verme zorluğu yaşanılması kaçınılmazdır. İşte birkaç örnek:

Peşin Satışta oluşabilecek sorunlar:

Örneğin, alkollü içkiler ve tütün mamulleri sektörlerinde peşin satışlar yaygın olarak gerçekleştirilmektedir ve bu gibi stok değeri yüksek ürünlerde teslimatlar genellikle ödeme alındıktan sonra yapılmaktadır. Dolayısıyla anlık olarak alınan ödemelerin etkin bir şekilde takip edilmesi ve ERP/Ticari sistem entegrasyonu büyük önem taşımaktadır. Aksi takdirde teslimatlar gecikebilir ve stok birikmesi gibi olumsuz durumlar ortaya çıkabilir. Bu sektörlerde yüksek miktarlarda tahsilat söz konusu olduğundan ödemelerin ve teslimatların hızlı gerçekleştirilmesi, finans/nakit yönetimi açısından kurumlara fayda sağlayacaktır.

Açık Hesap Vadeli Satışta Oluşabilecek Sorunlar:

ERP sistemleri ile tahsilat sistemi (banka nakit ödeme) online entegre edilmeden kullanıldığında, satış, finans ve lojistik departmanları için tahsilat, ürün tedarik, stok ve teslimat süreçlerinde gecikme, riskler ve olumsuzluklar ortaya çıkar.  Açık hesap vadeli satışlarda ERP sisteminin online tahsilat entegrasyonu eksikliği ciddi sorunlara yol açar. Manuel olarak yönetilen tahsilat süreçleri gecikmelere ve hatalara sebep olabilir. Bu durum, nakit akışında aksamalara ve finansal belirsizliklere neden olur. Ayrıca, ürün tedarik, stok yönetimi ve teslimat süreçleri de olumsuz etkilenir, verimsizlik ve müşteri memnuniyetsizlikleri yaşanır. Tüm bunlar şirketlerin rekabet gücünü kaybetmesine ve mali kayıplarla karşılaşmasına yol açabilir.

Finans Yöneticisinin karşılaşabileceği sorunlar (Para Yönetimi):

Holding/grup şirketi yapısına sahip organizasyonlarda ise online banka entegrasyonunun eksikliği yüzlerce ödemenin manuel olarak takip edilmesine neden olur, bu da ödeme uyuşmazlıklarının ve hatalarının artmasına yol açar. Anlık olarak takibi gereken çok sayıda işlem sebebiyle finans/nakit yönetiminin hızlı ve doğru yapılması organizasyon verimliliğinizi arttırır.

Geliştirdiğimiz Manim ERP banka entegrasyonu çözümü, finans ve nakit yönetimini kolaylaştırarak tüm bankalardaki hesap bakiyelerini tek bir platformda takip etmenizi sağlar. Anlık bildirimlerle banka işlemlerinden haberdar olabilir, iş akışlarınıza uygun şekilde otomatize ederek ERP/muhasebe uygulamanıza entegre edebilir ve muhasebe süreçlerinizi otomatize edebilirsiniz. Aynı zamanda Manim API platformuyla kendi uygulamanızı ve özel çözümlerinizi kolaylıkla üretebilir ve tüm Manim ürünlerine erişim imkanıyla, modern REST API altyapısını kullanarak bankalara ve ERP sistemlerine entegre edebilirsiniz. Manim API’si üzerinden ERP sisteminizdeki modüllere bağlanabilir ve yeni entegrasyon imkanlarından faydalanabilirsiniz. Bulut teknolojisi veya kendi sunucunuzda güvenli bir şekilde kullanabileceğiniz Manim platformu, güncel bilgilerle raporlarınızı takip etmenizi; tahsilatlarınıza, ödemelerinize, kasa ve banka bakiyelerinize anlık olarak erişmenizi sağlar. Kurulumu oldukça hızlı ve basittir.

Küreselleşmeyle birlikte artan rekabet, firmaların iş yapma şekillerini daha üretken, verimli ve entegre hale getirmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda, Manim finans çözümü ve ERP entegrasyonu çözümü, iş süreçlerinin entegrasyonuyla verimliliği artırarak ve karar alma süreçlerini güçlendirerek güvenilir bir çözüm sunmaktadır. Organizasyonunuzun rekabet avantajını oluşturmak, performansını artırmak ve süreçleri daha verimli hale getirmek için Manim ERP entegrasyonu çözümünü tercih edebilirsiniz.